گاهی باورش سخت است که هدف اصلی هتلها فراهم کردن آرامش و خواب راحت است. تختهای ناراحت، کولرهای پر سروصدا، درهایی که با صدای بلند بسته میشوند و صدای قدمهای مهمانان پرهیاهوی طبقات بالا، میتوانند آرامش شبانه را به چالشی ناخوشایند تبدیل کنند.
دکتر «ربکا رابینز» (Dr. Rebecca Robbins)، استادیار دانشکده پزشکی هاروارد و پژوهشگر بیمارستان و زنان در بوستون، بهخوبی اهمیت خواب را درک میکند. تحقیقات او بر ایجاد تغییرات رفتاری برای بهبود کیفیت خواب و سلامت شبانهروزی انسان متمرکز است؛ بنابراین جای تعجب نیست که او به تجربه خواب در هتلها نیز علاقهمند باشد.
در مقالهای که در سال ۲۰۲۰ در نشریه «پژوهش در گردشگری و هتلداری» (Tourism and Hospitality Research) منتشر شد، دکتر رابینز و همکارانش نشان دادند، از هر سه مسافر، تنها یک نفر، از کیفیت خواب خود در سفر راضی است. با این حال، رضایت از خواب در طول سفر یکی از عوامل مهم در رضایت کلی مهمانان بود.
با رشد روزافزون محبوبیت گردشگری، خواب و افزایش آگاهی هتلها نسبت به اهمیت کیفیت خواب، دکتر ربکا رابینز اکنون بهعنوان کارشناس خواب با شرکت هتلداری هیلتون همکاری میکند. او در تدوین استراتژیهای ارتقای خواب نقش دارد و با طراحی بهینه اتاقخوابها و ارائه دورههای بازآفرینی خواب، به مهمانان کمک میکند تا تجربهای خوب داشته باشند.
فهرست مطالب
- چطور در فضای جدید احساس آرامش کنیم؟
- نوشتن، راهکاری عالی برای دوری از اضطراب
- هنگام بیخوابی، در رختخواب نمانید
- بیرون آمدن از رختخواب
- پیش از سفر، بهترین هتل را برای خواب راحت انتخاب کنید
- ترفندهای هتلهای برای خواب آرام مسافران
کپی لینک
چطور در فضای جدید احساس آرامش کنیم؟
دکتر ربکا رابینز میگوید:
واقعیت این است که در محیطی ناآشنا، پیدا کردن آرامش بهطور اساسی دشوارتر است.
در خانه، بدن ما راحتتر آرام میشود؛ اما در محیطهای جدید مانند هتلها، مغز ما بهدلیل صداها یا بوهای جدید در حالت آمادهباش قرار میگیرد و محیط را بهعنوان فضایی ناآشنا بررسی میکند.