تصور کنید در یک سفر هوایی هستید و کمکم به زمان فرود نزدیک میشوید. ناگهان متوجه چرخشهای سریع هواپیما در حین فرود خواهید شد و با دو دست محکم دستههای صندلی را میگیرید. درحالیکه ترس کمکم به شما چیره میشود، هواپیما فرود میآید و نفس راحتی میکشید. این اتفاقی است که هر روز در «فرودگاه بینالمللی پارو» (PBH) در کشور بوتان میافتد. فرود در این فرودگاه آنقدر دشوار است که تنها ۵۰ خلبان، مهارت فرود در آن را دارند.
به نقل از cnn؛ فرودگاه بینالمللی پارو در قلب هیمالیا و در میان قلههایی با ارتفاعی حدود ۵,۴۰۰ متر احداث شده است. باند فرود این فرودگاه کوتاه و باریک است؛ به همین دلیل تیک آف و فرود در این فرودگاه به چیزی بیش از مهارت فنی نیاز دارد و آن دل و جرئت است؛ اما همین شرایط سخت و کمی رعبآور بخشی از جذابیتهای سفر به کشور بوتان محسوب میشود. با ما همراه باشید تا به نقل از سایت ، ببینیم چه عوامل دیگری باعث خاص بودن این فرودگاه شدهاند.
فهرست مطالب
- فرودی دشوار در فرودگاه پارو
- علت شهرت فرودگاه پارو
- ساعتهای پروازی خاص در فرودگاه پارو
- باند کوتاه و کوههای بلند فرودگاه پارو
- آینده صنعت هوانوردی در بوتان
کپی لینک
فرودی دشوار در فرودگاه پارو
هواپیماهای غولپیکر اجازه تردد در فرودگاه پارو را ندارند؛ اما این چیزی از جذابیتهای پرواز در این فرودگاه برای علاقهمندان به هوانوردی کم نمیکند.
کاپیتان «چیمی دورجی» که یکی از خلبان کهنهکار شرکت هواپیمایی ملی بوتان یعنی «دروک ایر» (Druk Air) است و بیش از ۲۵ سال سابقه پرواز در این خط هوایی دارد، در همین رابطه میگوید:
پرواز در پارو سخت است؛ اما خطرناک نیست. اگر خطرناک بود، من هیچوقت در آن پرواز نمیکردم.